TOURISM&TRAVEL EXPO
14.02.2025 - 16.02.2025
Expoziţie internaţională specializată de turism și călătorii, ediţia a XXVIII-a
Până la începerea expoziției au rămas zile: 54
(CIE "MOLDEXPO" SA)
TOURISM. LEISURE. HOTELS-2017 – Noi nu spunem „Adio“, dar spunem „La revedere!“
2017-05-03 10:51:40
S-a încheiat activitatea expoziția TOURISM. LEISURE. HOTELS-2017 și pentru mulți vizitatori a devenit, astfel, un pas mic de la care începe o călătorie mare. Se spune că o odihnă bună - este cea mai bună recompensă, iar cei care au venit la CEI Moldexpo în perioada 6-9 aprilie au fost răsplătiți integral.
Organizator: Centrul Internaţional de Expoziţii “Moldexpo” S.A.
Co-organizator: Agenţia Turismului a Republicii Moldova
Parteneri: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Moldova ”ANAT”
Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural din Moldova “ANTREC-Moldova”
Asociația de Dezvoltare a Turismului în Moldova, ADTM
Asociaţia Naţională pentru Turism receptor din Moldova, ANTRIM,
Asociația Patronală a Industriei Turismului din Republica Moldova, APIT
Liga Tineretului RM
Toți oamenii sunt împărțite în două categorii: cei cărora le place să călătorească, și cei care iubesc, dar încă nu știu despre ea, spun profesioniștii pieței turistice. 152 companii din Bulgaria, Georgia, Ungaria, Moldova, România, Slovacia, Turcia și Ucraina au făcut totul pentru a oferi o odihnă superbă și neuitată.
Expoziția s-a defășurat pe o suprafață expozițională de 1320 mp și 4 zile aici a desfășurat o adevărată sărbătoarea de turism: oferte atractive, noi destinații, festivaluri, concursuri, tombole, muzica, atmosferă prietenoasă, părtășie caldă, și surprize, surprize, surprize ...
Operatorii de turism din Moldova: adevărul e în cale!
În afară de Polul Nord și Antarctica operatorii de turism din Moldova și agențiile de turism sunt gata pentru a trimite vizitatori la toate colțurile lumii. Grecia? Vă rog - zboruri charter din Alexa-Tur (peste 4000 de hoteluri în toată Grecia), zboruri low-cost din PandaTur, oferte speciale din Voiaj International, agrement de tip econom și VIP din GloriaTur, pelerinaj împreună cu Vision Travel, tot felul de recreere din Mouzenidis Travel,Robinson și alții. Turcia? Foarte simplu — un zbor direct din Tez Tour (transfer gratuit până la Rixos Hotel), un zbor direct Chișinău-Izmir din Mobseb Tour, prețuri frumoase din Canonic Tur și alții. Bulgaria? O mulțime de oferte — bestseller din AlpimarinTur, super prețuri din AmazonTur, vacanța de iarnă și de vară din FamilyTur, autobuze confortabile din My Way, recreeere de plajă și de munte din StilTur.
Majoritateas operatori de turism moldoveni lucrează în mai multe destinații populare, dar vizitatorii standului companiei au făcut cunoștință și cu propunerile individuale și excursii de grup și destinații mai exotice - Muntenegru, Tunisia, Thailanda, Maldive, Egipt, Israel, Spania etc, programe de tratament la Romania, Republica Cehă, Ungaria.
Liderul industriei aviatice din Moldova compania Air Moldova a prezentat vizitatorilor noile destinații de zboruri directe Chișinău-Madrid, Chișinău-Krasnodar. Сătre cele mai ocupate vizitatorilor compania Aerlux a oferit o platformă online unde oricine poate planifica independent vacanta la ultimul detaliu.
Moldova: mănăstire, struguri și altceva
Scopul suprem de deplasare nu este de a vedea o altă țară, și pentru a vedea țara ca străin. Oportunități de călătorie, caracteristicile culturale ale diferitelor regiuni ale Moldovei au fost prezentate la standurile consiliilor raionale Călărași, Hîncești, Glodeni, Nisporeni, Orhei, Soroca, Găgăuzia. Manastirile rupestre si cetati antice, agropansionatet, monumente ale naturii unice și parcuri, muzee, spa-uri, excursii și tururi de vinuri - în cadrul expoziției a fost prezentat tot ceea ce poate fi mândri de țara noastră. Printre ele - Conacul Manuk Bay din Hîncești, mănăstirea Hîncu din Nisporeni, rezervație naturală cu specific cultural „Orheiul Vechi“.
Ofertele actuale din partea participanților străini
În cadrul expoziției TOURISM. LEISURE. HOTELS-2017 au fost prezentate pe larg și agențiile de turism străine, atât în cadrul standurile naționale ale țărilor lor, și cu standuri separate.
Participanții din Ucraina au prezentat oportunități de recreere din acest an în stațiunile de pe plaja la Vilkovo, Zatoka, Sergeevka, Gribovo și Odesa, precum și alte tipuri de turism din regiunea Odesa. Posibilitatea turismului medical eficiente au fost prezentate la standurile Kurort Shodnița și Complexul hotilier «Carpatî», unul dintre cele mai mari centre medicale-diagnostic ale stațiunii din Truskaveț.
O varietate largă de odihnă au fost prezentate de către participanții din România. Companiile românești au oferit atenția vizitatorilor posibilitățile de vacanța la stațiune Borsec, vacanță culturală și de divertisment în regiunea Buzău și la Sărata Monteoru, turismul balnear din județul Covasna, cele mai bune posibilități de odihna de familie pe stațiunile Sovata, Băile Felix, Slănic Moldova, Vatra Dornei.
O destinație nouă și promițătoare pentru turiști din Republica Moldova au prezentat participanții din Georgia. La standul Hotel Gudauri Marko Polo a fost posibil să se familiarizeze cu tineri stațiunea de schi Gudauri și să descoperă despre principalele atracții Gudauri – freeride. Unul dintre cele mai bune hoteluri de spa din Georgia MediHouse a prezentat vizitatorilor nu numai posibilitatea de odihna de asanare în regiunea Sachere, dar, de asemenea, excursii la locuri pline de culoare din Imeretia.
Participanții din Bulgaria au prezentat o gamă completă de destinații turistice renumite ale țării. Pe lângă recreere tradițională din Burgas, Albena, Nisipurile de Aur, operatorii de turism din Bulgaria a oferit noi posibilități de recreere pentru copii și tineret, sport de agrement, excursii în inima bulgară istorice, precum și posibilitatea de balneo-relaxare.
Noutatea a fost prezentată de către reprezentanților Slovaciei - recreere terapeutice la stațiune Cerveny Klastor, cunoscut cu apă de izvor rare, dar reprezentanți ai Ungariei a deschis perspectivele unui petrecere minunate în stațiune Hajdúszoboszló. Aici, vizitatorii vor avea partea de odihnă în spa-uri, înot complex cu un spa celebru, un parc acvatic și Aqua-Palace.
Fascinante erau și oferte din partea reprezentanților ai Turciei - prețuri avantajoase pentru o vacanță pe plajă în hoteluri Antalya, Kemer, Belek, Alanya.
Sărbătoarea turismului rural «Satul Meu – destinație turistică» - păstrăm și transmitem tradițiile
În cadrul expoziției TOURISM. LEISURE. HOTELS-2017 au petrecut un festival - concurs „Satul meu“, unde vizitatorii au fost prezentate toate aspectele legate de patrimoniul cultural moldovenesc. Reprezentanții Călărași, Hîncești, Glodeni, Nisporeni, Orhei, Soroca, Găgăuzia au relatat vizitatorilor despre obiectivele turistice din zonele lor native. Tradiții vechi de secole au fost prezentate nu numai la standurile, dar în cântece, mâncăruri speciale, costume de locuitori ai acestor locuri. Festivalul a devenit cel mai luminos și vesel eveniment al expoziției. Locul 1 sa dus la reprezentanții raionul Hîncești, iar Grand Prix-ul a primit o delegație din Găgăuzia.
Programul conex
Program de afaceri voluminos a devenit o parte integrantă a expoziției, în cadrul căreia experții au discutat o serie de probleme de piață, precum și au schimbat de opinii cu privire la perspectivele pentru dezvoltarea în continuare a industriei. Co-organizator al expoziției Agenția Turismului a Republicii Moldova a organizt un seminar cu genericul „Asocierea pentru dezvoltarea serviciilor turistice Promovarea concepţiei de ”cluster” în turism». În cadrul atelierului de lucru, o atenție deosebită a fost acordată componenta de inovare a sistemului de cluster. Potrivit experților agenției, această asociere va duce la concurența sporită, dezvoltarea regională și creșterea pieței turismului.
Asociaţia Naţională pentru Turism receptor din Moldova, ANTRIM a prezentat concept Centrul de informare pentru turiști din Chișinău. În cadrul Centrului informațional vizitatorii pot afla gratuite mai multe despre obiectivele turistice republicii, ofertele operatorii de turism, diverse festivaluri, evenimente și activități culturale. Totodată Asociaţia a organizat master-class «Promovarea produselor, serviciilor turistice şi a afacerilor mici din domeniul turismului prin diferite instrumente de marketing şi canale de comunicare» cu participarea profesioniști din industria turismului.
În cadrul seminarului, organizat de conpania Air Moldova au fost prezentate noutăți ale sezonului de vară 2017. În special, reprezentanții companiei a prezentat noi oferte speciale pentru Italia și Spania. Acum, sunt deschise cele mai interesante destinații turistice din Italia și Spania la prețul de 59 de euro în fiecare direcție.
Opiniile participanților:
«Compania noastra deja al patrulea an participă la expoziție TOURISM. LEISURE. HOTELS., care este un instrument eficient pentru a atrage noi clienți și de a promova produse noi. În acest an am adus noi destinații turistice (Krasnodar, Madrid) și vizitatorii standului nostru au fost interesați în mod activ noi oferte. Cred că am reușit să realizăm sarcina – de a familiariza auditoriu-șintă B2C cu serviciile noastre, precum și atrage interesul clienților corporativi. Sunt sigur că expoziția joacă un rol important pentru industria turismului a țării».
Elena Sirețeanu, manager desrevire clienți corporativi și turism, Air Moldova
«Vreau să menționez că expoziția oferă posibilități ample de feedback. Suntem mulțumiți de calitatea vizitatorilor care au trecut pe la standul nostru, aceștia sunt reprezentanții segmentelor B2B și B2C. În rezultatul comunicării am făcut o serie de concluzii. În special suntem multumiți de interesul pentru produsul nostru nou pe piața din Moldova - o platformă care oferă clientului posibilitatea de a-și planifica de sine stătător odihna. Participăm pentru a doua oară la TOURISM. LEISURE. HOTELS și rezultatele participării ne fac să privim cu optimism în viitor, fiind promițătoare și pentru industria turismului în ansamblu».
Viorel Chicu, administrator, compania Aerlux SRL
«Participăm de mai mulți ani la așa un forum turistic reprezentativ ca expoziția TOURISM. LEISURE. HOTELS. Vreau să le mulțumesc organizatorilor pentru condițiile excelente în care am lucrat și suportul acordat pe parcursul celor patru zile de expoziție. Ne-am bucurat sa avem mulți vizitatori la stand, unii dintre aceștia pentru prima dată au flat despre posibilitățile de odihnă și de tratament în Ungaria. Și nu în ultimul rând, suntem mulțumiți de atmosfera superbă și de posibilitatea de a comunica cu vizitatorii și participanții la expoziție. Anume așa trebuie să fie un târg de turism – informativ și plin de emoții pozitive».
Ruth Shengeli Șekeli, manager vânzări Hungaro SPA(Standul Național al Ungariei)
«Prima dată noi participăm la expoziție - aceasta este o parte a campaniei noastre pentru promovarea taberei noii pentru copii pe Marea Neagră. Sunt sigur că expoziția oferă toate posibilitățile de realizare a obiectivelor - avem o mulțime de contacte noi, inclusiv agenții de turism, participanții la eveniment. Mă bucur că există mari companii din industrie, există o posibilitate de comunicare directă, capacitatea de a stabili relații de afaceri. La urma urmei, auditoriu nostru țintă sunt și operatori de turism. De remarcat și beneficiile incontestabile ale unui astfel de instrument ca networking - am primit contacte foarte utile și promițătoare. Participarea la TOURISM. LEISURE. HOTELS este justificată pe deplin».
Elena Soloviova, manager, «Звездный берег» (Ukraina)
«Suntem foarte mulțumiți de expoziție. Aici sunt implicate companiile care ne interesează - agenții, hoteluri. Aici vine publicul nostru, 4 zile au fost pline de socializare, crearea de contacte, am avut o lucrare foarte fructuoasă. Pentru mai mult de 5 ani, compania noastra a participat la expoziție, așa cum o considerăm ca fiind un eveniment important și esențial. Este important ca în timpul lucrărilor la expoziție, avem potențiali parteneri care doresc să coopereze cu noi».
Liubovi Ciumac, director department turism, System Capital Management SRL (Robinson)
«Ca participant permanent al expoziției, compania noastra a apreciat întotdeauna ценила TOURISM. LEISURE. HOTELS ca un instrument eficient pentru a atrage publicul la noile propuneri. Un mare interes printre vizitatorii standului nostru a stârnit o nouă propunere - un zbor direct Chișinău-Rhodos. Este frumos că vizitatorii au fost reprezentanți ai segmentului corporativ, de asemenea, interesat în direcția greacă. Pentru a atinge aceste obiective trebuie să fie utilizate toate posibilitățile oferite de expoziție, atunci rezultatul este garantat».
Elena Stog,managing director,compania Tez-Tour
«Rezultatele participării companiei noastre sunt productive. Vizitatorii a apreciat noua noastra oferta - un zbor direct Chișinău – Izmir. Este una dintre cele mai interesante și puțin cunoscute destinații din țară. De fapt, scopul nostru a fost de a promova o nouă direcție, împreună cu mai tradiționale. Datorită buna organizare și locația strategică a standului am avut mereu de vizitatori, și, prin urmare, noi contracte».
Mobseb Tour SRL
«Ne-a plăcut cu adevărat expoziție - organizarea precisă, vizitatorii interesați, o mulțime de mari agenții de turism. Multi vizitatori la standul nostru pentru prima dată a descoperit posibilitățile de agrement din România. Sunt sigur că România turistică într-un mod nou s-a deschis pentru mulți vizitatori. Am încercat să ofere cât mai multe informații despre noi și interesante domenii de recreere medicale și culturale din țara noastră. A fost foarte interesant și util».
Irena Petre, consilier evaluare examinare, Ministerul Turismului Romania
«Expoziția a fost minunată, zborurile noastre charter spre Creta, Spania, Portugalia, Rhodes au fost foarte solicitate. Datorită sistemului flexibil de reduceri și organizarea corectă a evenimentului, am obținut publicul nostru țintă. Prezența la expoziție a partenerilor noștri a confirmat reputația Târgului de turism ca a unui eveniment profesional».
Ana Rusu, director comercial, compania Voiaj International
«Suntem mulțumiți de organizarea expoziției - este un instrument eficient pentru a ajuta publicul să dezvăluie esența afacerii noastre - și anume, o nouă percepție a turismului. Vizitatorii erau interesați de capacitatea noastră de a lucra în sistemele de rezervare multiple, care sunt concepute pentru diferite continente. Desigur, participarea la expoziție – reprezintă un indicator al solidității companiei, cultura corporativă puternică. De peste 10 ani suntem participanți de expoziție TOURISM. LEISURE. HOTELS și pot spune că aici este o platformă profesională reală pentru participanții pieței turistice».
Fiodor Codjebaș, director general, compania Vision Trravel
Opiniile vizitatorilor:
«Compania noastră este angajată în turismul de sănătate și vacanțe spa în străinătate. Ne interesează posibilitatea unui parteneriat cu colegi din Moldova. Respectiv, scopul vizitării expoziției a fost stabilirea contactelor de afaceri. Formatul expoziției oferă posibilități excelente pentru schimbul de opinii și de stabilire a relațiilor de afaceri. Grație organizării excelente, precum și instrumentelor de marketing moderne întâlnirile B2B pe care le-am avut la expoziție au avut rezultate frumoase».
Victor Orlic, director, compania de turism «Tour Orli» (Ucraina
«Expoziția oferă o gamă foarte bogată de activități pentru copii atât în țară, cât și peste hotare. Sunt sigură că e bine să-ți faci planuri de vacanță aici – afli multe lucruri noi și poți să compari ofertele companiilor. M-a interesat tabără pentru copii „Star Beach“ și oferta de odihnă de familieîn Albena de la Family Tur. Plus la toate, a fost promovat turismul intern. Despre unele atracții din Moldova am aflat la expoziția TOURISM. LEISURE. HOTELS».
Iulia Roșca, office manager
«Am fost placut surprinsă de abundența de oferte noi. Am adunat o mulțime de broșuri. În acest an aș dori să încerc ceva nou, iar la expoziție Nenumăratele oferte m-au derutat. Am fost interesată de Muntenegru, cele mai bune prețuri le-am găsit la standulVISION TRAVEL S.R.L».
Vioroca Crețu, specialist IT